This town kills you when you are young

Söndag.

Idag är jag pepp. Blev väckt vid nio i morse av mannen som berättade att vodaphone har gett honom 250 gratis minuter att ringa utomlands för, då han har snackat med mig i 3000 minuter. Score säger jag. Kommer ganska lägligt eftersom att jag är pank. Så nu har vi fyra timmar att snacka sött för. Pepp pepp pepp.

Fredagen blev inte som vi hade tänkt oss. Cyklade ner på stan relativt tidigt eftersom det var löningshelg och så vidare. Väl nere på stan får jag liksom en mindre chock, det var fullt fullt fullt med folk. Ute. På gatan? Hallå, bor vi inte i Västerås? Jag kan inte komma ihåg att jag har fått trängas på gatan sthlm-style förr. Nu var det i alla fall tjockt som fan. Drog till Billan där det var fullt (?), brudarna tjackade varsin öl, vi satt stumma och kollade på alla tiotusen peeps inne i lokalen och drog sen vidare till Pitchers. Där var det lugnare och vi behövde inte använda alla våra röstresurser för att göra oss hörda. Fast eftersom att Pitchers är det sugigaste av alla sugiga ställen gittade jag och Linnea vidare till Konrad med målet att dansa fult i schlagerrummet. Träffade Fia och Tom på vägen dit (puss) och hade en sweet reunion och lite värt skvallersnack. Väl på Konrad började vi ge upp hoppet för en fuldans kväll. Det var så fullt därinne att folk var i schlagerrummet och dansade uppstyrt. Hallå igen? Enda anledningen att schlagerrummet finns är väl för att folk ska få dansa fult in private? Så vi drog vidare igen. Ringde en aspackad Dick och styrde möte utanför Bill och Bob. På väg dit mötte vi Henrik Schyffert, Johan Glans och David Batra. Eh? Jag ville säga "jag tror han vill ha en kaka" men sket i det (hade bara uppskattats av Kaisa). Hookade med Dick och Niklas och drog till Å. Sen ägnade vi en timme att skratta åt Dick innan vi återvände till Vallby.

Fett förvirrad kväll. Höjdpunkten var i alla fall när Dick jagar en tjej som fått en cigg av mig och skriker "Var det en fin cigg? Var det en fin cigg eller? Var ciggen FIN?!".

Igår chillade jag med Linnea och Emma all day long. Solade, snackade skit och kollade på Death Proof. Och nu väntar jag på The Return of Kaisa. Ska peppra henne med skvaller och tvinga henne att hjälpa mig att packa.

:*

Kommentarer
Postat av: stina

haha sweet!

2009-04-26 @ 13:42:04
URL: http://psychololita.blogg.se/
Postat av: Frida

hahaha, vilken kväll! det var nog soltörsten som drog ut alla västeråsare i fredags. själv satt jag inne och skrev hemtenta hela helgen, väldigt peppande. vad händer på valborg? ska vi köra en österängarna-reunion?

2009-04-28 @ 11:07:49
Postat av: Becca

ramlar in en stund o läser igenom de senaste inläggen lite snabbt!

2009-05-05 @ 21:12:41
URL: http://beccalundin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0