Baby you can drive my car

Stina har fått en Dante! Den 24/10 18.18 tyckte han att det var dags att komma ut och befria Stina från värk och plågor. Så sjukt coolt. Ringde henne i lördags för att checka lite, kolla hur hon mådde och om det inte var dags att delivera en bäbis snart.

Jag: Hej babe. Hur är det?
Stina: Jorå, det är väl lugnt. Lite utmattad bara...
Jag: Ja, jag förstår det... Eller va?
Stina: Ja? Dom fick lov att klippa mig och sådär. Inte så kul.
Jag: EH? Va? ELLER VA?! Har den kommit nu?!
Stina: Men ja. Har du inte fått mina sms?

Och precis då börjar han att gråta jättegulligt. Jag fick ett gråtanfall och började dregla och snora. Måste göra nånting åt mina tårkanaler nu. Det här börjar så överstyr. Men i alla fall, massa grattis till Stina och Jimmy. Ni kommer att bli grymma föräldrar, och det tror jag verkligen. Grymma människor, grymma föräldrar.

Min relax-weekend i Norrköping hos mamma börjar lida mot sitt slut och nu är det dags att packa ihop min nya garderob och bege sig till Vässan och Finnslätten. För nu väntar roboten och OB-tillägg.
Helgen har varit jävligt chillad och skön, dock hade jag ett förjävligt besök hos frisören. Människan som skulle få äran att få ta i mitt hår (det är det verkligen inte många som får förtroendet att göra) ägnade dom extremt långa 45 minuterna åt att klaga på min hårfärg, hårkvalitet och längd. Det fanns liksom inget stopp på henne. Jag försökte förklara att jag skiter fullständigt i om mitt hår är slitet, bara det är långt så är jag nöjd. Men mongot skiter i vad jag säger och klipper av för mycket, men hon är ändå inte nöjd. Hon vill ta mer. Jag börjar tappa tålamodet och antyder att hennes hår ser förjävligt ut. Då förklarar hon för mig att det är okej för hennes hår är minsann kort. Eh? Varför är det okej att ha kort och slitet hår? Det slutar i alla fall med att mitt hår ser fuckat ut och att jag är skitsur. Hon avslutade besöket med att hota mig också.

"Det här säger jag bara en gång men jag hoppas verkligen att du lyssnar... Blonderar du håret nu kommer a l l t att gå av. Du kommer inte att ha något hår kvar. Har du förstått?"

Jag har blonderat mig och färgat håret, det är skitsnyggt nu. Jävla frisörer alltså. Det är inte konstigt att mitt hår blir slitet och jävligt, jag orkar ju inte med alla galna frisörer. Ni vet dom som tar det personligt att man har tattigt hår. Dom som blir sura för att man har färgat håret själv och hävdar att i princip allt är dåligt för håret. Till exempel Dust it, alla frisörer säger att det är döden för ditt hår. Men som Sanna säger: Herregud, det är typ fjorton år sen idioterna gick deras idiotiska utbildning. Vad fan vet dom?

Jag har förklarat för mamma att jag kommer att skriva i den här bloggen när jag är i Sharm och att hon kan gå in och läsa lite då och då om hon vill veta att jag lever. Hon blev överexalterad och krävde en egen blogg. Så, nu är min mor en bloggerska. Kan ta upp kampen med Kenza och Blondinbella, tänker jag.

Uh, jag vill inte åka hem. Men jag har botat min utbrändhet, så nu måste jag tillbaka och jobba sönder mig igen. Pepp.

Fast jag saknar kollektivet lite. Känner att jag måste försöka att umgås så mycket som möjligt med brudarna, för snart blir det inte så mycket med det. Fast jag förväntar mig att Kristin och Emma kommer och hälsar på mig, för dom har faktiskt jobb och är rika som troll.

Äsch, i've got a train to catch.

PUSSAR


Kommentarer
Postat av: Stina

haha, din morsa är så skön! XD



bejb, du är för gullig. nu är vi hemma! sjukt galet allt är. <3



jag hatar också frisörer egentligen.

2008-10-28 @ 14:23:48
URL: http://psychololita.blogg.se/
Postat av: kaisa

men sara kunde du inte ens antyda att stina fått barn, eller är det en pik om att jag kollar din blogg för sällan?



sanna <3 klockrent!

2008-10-29 @ 08:39:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0