It's my dream

Alltså. Jag vill åka och jobba nu. Det suger att vara hemma. Har typ kollat på alla greys anatomy-avsnitt som finns i detta hus, druckit orimliga mängder kaffe, försökt vara kreativ och skriva lite låtar, pratat för mycket i telefon, kollat på youtubeklipp, spelat nintendo och klagat över mitt miserabla tillstånd. Så, nu vill jag bara tillbaka till das arbeit för att slippa komma på vad jag ska göra för att fördriva tiden.

Ringde i alla fall vårdcentralen idag. Och fick telefontid imorrn. Bra där.

Idag är det 24 dagar kvar. Jag börjar se ljuset i mörkret, jävligt svagt men ändå. Fast börjar få megaångest över att jag inte ska hinna fixa med allt. Den största orsaken till ångestanfallen är hurvida jag kommer hinna få giftermålspapperna eller ej. Just nu är dom hos översättningsduden, sen ska dom legaliseras och som grand finale ska dom okej-stämplas hos Egyptens konsulat (eller ambassad, vad vet jag liksom). Hela grejen ska ta en vecka, men man vet ju aldrig.

Det är skitjobbigt att gifta sig med nån som inte är svensk medborgare. Sjukt mycket papper som ska skrivas under, stämpas och godkännas. Och det är bara vad som ska göras innan jag lämnar Sverige. Blir minst lika mycket tjaffs i Egypten. Vi kommer att åka till Kairo och skriva mer papper runt den fjärde december, sen blir det en två veckorslång väntan i Alexandria hos Weals familj, sen tillbaka till Kairo, förgylla lite fler papper med våra eftertraktade underskrifter, men sen... Sen är vi gifta. Mwah.

PUSS

(Btw, T.I:s Whatever You Like är så mega)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0