Embassy of Sweden

Heja mig, nu ar det dags for ett inlagg. Befinner mig just nu i Kairo i vantan pa att bli en gift kvinna, har vart hos ambassaden och fixat papper men maste vanta nagra dagar innan vi kan skriva under allt i och med att det har vart nagon slags muslimsk hogtid och allt har varit stangt. Manga och i den meningen yo.

Allt ar faktiskt alldeles skitbra och jag trivs som firren i vattnet. Vi har varit i Alexandria i ca en vecka och kom till Kairo i forrgar. Nar vi var i Alexandria bodde vi hos Weals familj. Jag gillart, men det ar ganska pafrestande att vara dar sa lang tid eftersom att ingen forutom Weal snackar engelska. Men alla envisas med att snacka arabiska med mig. Det resulterar i att jag kanner mig som ett pucko. Men alla ar jattegulliga och ger mig mat nonstop sa jag ska val inte klaga.


Fuck jag kanner mig helt tom i huvudet och har ingen inspiration. Kan ha att gora med att vi fick lubba runt i hela Kairo for att hitta ett internetcafe. Vi sprang seriost omkring i en timme for att hitta hit, men jag tranade pa arabiska under tiden sa helt bortkastad tid var det inte. Forstar faktiskt ganska mycket nu, aven om det ar megasvart att snacka sjalv.


Kaisa, jag tanker nu beratta om vad jag har atit under tiden jag har varit borta. Jag vet att du undrar. Mycket pizza har det blivit som du forstar, men jag har borjat att saga nej nu (eller hallas som betyder nog). Kosten bestar mestadels av kolhydrater vilket ar ett problem for min GIhjarna, men ooooh sa nice det ar. Brod, pommes, pasta all day long. Men krubbet som serverades i Alexandria var latt det basta. Auberginer fylla med rismojs, paprikarora som man doppar brodet i och det ljuvliga grona slemmet som man ocksa doppar brod i. Igar lagade Weal mat, det var jattegulligt och massa gott. Typ likadan pastasas som Staffan brukar gora.

Jag langtar nastan efter att borja jobba nu. Kanner att jag har myror i bena och jag maste peppa Weal pa att ga ut och ga. Han ar sa himla chillad och jag har insett att jag kanske inte ar det. Men vem vet, jag kanske faller in i det egyptiska lunket snart.

Nu borjar Weal snart sucka hogt. Han tycker inte om internet (eh va?) och sitter har brevid mig och rynkar pannan. Sa jag far nog ge upp snart. Men jag lovar att jag ska bli battre pa att uppdatera nar vi kommer tillbaka till Sharm.

Tanker pa er.

Puss och peace


Kommentarer
Postat av: syster yster

hej gosan!



det var på tiden att du skrev något!



jag antar att det går att gratulera till giftermålet nu?!



saknar dig galet mycket, vi hörs snart!



PUSSAR

2008-12-11 @ 20:24:52
Postat av: kaisa

mm. låter gott må jag säga. senaste dagarna har jag mest ätit min nya favorit - rödbetan! (berättar mer om den sen)



ha de

puss

2008-12-12 @ 15:37:06
URL: http://kingeternal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0