Get low with it

God Jul. Eller? Va?

Noll julkansla ar vad jag har. Det kanns skitweird nar jag kollar pa mobilen och ser att det ar den 21 december. Halla, det ska ju lukta saffran, apelsin och stearin nu. Men nej, jag kanner bara lukten av vattenpipa, friterade grejer och varm asfalt. Pratade med mamma idag och hon sa att det var synd om mig for at jag tycker om julen saaaa mycket och sa vidare. Men jag tycker faktiskt inte alls om julen, sa jag ar glad att slippa stressen och den overdrivna konsumtionen. Men nar jag ligger och slokollar pa Oprahs Christmas special och nan dude sjunger varsta stamningsfulla julelaten sa saknar jag gemenskapen och tiden man har med folk man tycker om under julen. Jag har i alla fall forklarat for Weal att jag inte kraver mycket pa julafton, bara jag far ata choklad tills jag spyr sa ar jag nojd.

Jag far nog ta och borja jobba snart. Egentligen ar jag peppad redan nu, men har lovat Amanda att mota henne pa flygplatsen nar hon kommer och hanga med henne nagra dagar. Fast det kommer att vara vart vantan, for jag kommer att fa snacka sa mycket nar hon kommer. Jag saknar att prata, om allt och inget. Hon behover inte ens lyssna, jag kommer att ga pa i flera dagar utan stopp. Weal ar sa javla tyst av sig, det ar ett problem. Han kan liksom sitta i en timme och bara titta pa saker, roka vattenpipa eller lyssna pa musik. Jag tycker om att vara tyst, men nar det inte ska vara tyst sa tycker jag att man ska prata skitmycket. Svart eller vitt liksom. Men men, nar han val drabbas av pratfeber uppskattas det desto mer.

Ah, det ar sa annorlunda har. Och det ar svart att komma ihag alla etikettsregler och hur man ska bete sig i olika sammanhang. Vissa grejer tycker jag ar bra men vissa grejer ar bara idioti. Som till exempel sa ska man inte sitta med benen i kros (med ena foten vilandes pa knat) for da uppfattas det som om man dissar de man sitter med. Jag har enorma problem med detta for jag tycker att mina ben ser smalare ut om man sitter sa. Alltsa, det funkar att sitta sa med polare och med Weal, men nar jag sitter med Weals systers man till exempel sa ar det inte okej.
Och i nar jag och Weal ar i Alexandria och Kairo kan vi inte pussas in public. Det kanns konstigt att smygpussas, typ som i ettan i skolan nar man inte ville att froken skulle se. Men det ar inte ett sa stort problem, jag ar anda inte sa mycket for att visa hela varlden att man ar kara i varandra. Det ar lite tontigt.

Lagenheten som vi bor i ar skitbra btw. Jag hade lite mardrommar. Jag ar en simple girl men ingen manniska tycker om att utfora sina behov i ett hal i golvet. Men den ar i alla fall valdigt soft. En trea i Hadaba. Det ar lite knepigt att man maste ta taxi eller buss varje dag till Naama Bay, men det kostar i alla fall inte mycket.

Jag har fatt lite sms med uppmaningar om att ata sa jag tankte bara lugna lite. Jag ater. Oj, vad det kakas. Tre ganger om dagen. For forsta gangen i mitt liv ater jag som en normal manniska. Och vet du vad Amanada, man blir faktiskt inte sa himla tjock av det. Jag antar att vi hade fel om natt. Igen.

Dags att gitta. Ta hand om er.

Peace and love

Kommentarer
Postat av: Lotta Wennergren

Jag tänker såhär...

Julen ÄR överskattad! Du har helt rätt på den punkten.

Jag menar, de som aldrig firat jul går ju inte direkt runt och längtar efter att få göra det heller. Hela grejen med julklappar och stress är så otroligt onödigt. Min familj har beslutat att vi som är över 11 inte ska få julklappar i år, vilket känns jävligt bra(!)

julklappar,snö,julmusik i alla jävla gallerior sen i början på november...Det är verkligen inget du behöva känna att du missar här hemma alls.

Btw har vi typ ingen snö.

Sara, jag hoppas för din skull att du har det bra som fan därborta. Jag älskar dig <3

2008-12-22 @ 01:17:24
Postat av: Josef Thors

saaara!

det låter som om du har det rätt så bra där, en bit bort..jag kom faktiskt att tänka på dig en dag som denna. Kan det bero på att vi både inte är några större fan av julafton, eller julen i huvudtaget? eller har du ganska blivit det?

Jag hoppas du har det bra och att du inte bara försökte få det att låta som det =D

Jag hoppas vi ses i Mars

puss och kram

2008-12-24 @ 19:33:35
Postat av: kaisa

vill se doggen!!

2009-01-30 @ 12:57:34
Postat av: stina

skriiiv kvinna, skriiiiiiv!

2009-02-18 @ 22:24:44
URL: http://psychololita.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0